Jobs Filmi Hakkında Görüşler, Konusu Ve Film Eleştirisi

06:02 | 0 yorum

Daha önce The Social Network filmi ile ilgili görüşlerimi ve yorumlarımı yazdıktan sonra yine bilişim konulu başka bir film ile karşınızdayım. Eğer hayatınızın her alanında bilişime ilgi duyuyorsanız Jobs filmi kesinlikle izlemeniz gereken, ilham verici bir film olacaktır sizin için.

Adında da anlayacağınız üzere 2013 yapımı olan bu film, APPLE'ın kurucusu ve günümüzdeki birçok teknolojik gelişimin baş mimari olan Steve Jobs'ın hayatı anlatılıyor. Nedense böyle büyük insanların kıymeti hep aramızdan ayrıldıktan sonra anlaşılıyor. Keşke Steve Jobs yaşadığı zaman böyle bir film gösterime girseymiş. Steve Jobs gibi bilişim dünyasına önemli katkılar veren bir insan için son derece büyük bir jest olabilirdi.

Dışardan bakılınca Apple cihazlara son derece "elit" kesime hitap eden cihazlar olarak görülmekte. Özellikle fiyat konusundan çok şikayet ederek Apple markasına ön yargı ile yaklaşıp, kötüleyenlerin izlemesi gereken bir film olduğunu düşünüyorum. Bu filmi izledikten sonra Apple gibi bir markanın aslında ne kadar köklü ve önemli bir geçmişe sahip olduğunu görebilirsiniz. Microsoft diye yıllardır bize yutturulan firmanın aslında Apple'ın projelerini çalarak bu kadar ün yaptığını ve Apple'ın Microsoft'tan çok daha büyük bir şirket olduğunu eminim bir çoğunuz bilmiyordur. Bunun dışında günümüzde PC diye anlandırdığımız ilk kişisel bilgisayarı APPLE şirketinin yaptığını biliyor muydunuz? Bilgisayarlarınızda kullandığınız Windows'ların aslında Apple'ın kullandığı MAC işletim sisteminin çakması olduğunu ve Microsoft işletim sisteminin tamamen Apple'dan çalıntı olduğundan haberiniz var mı? Bu tür şeyleri bilip, ustaya hakkını vermemiz gerekiyor arkadaşlar. Bu işin mucidi ve ustası bu adamlar. O yüzden neden bu kadar pahalı demeyin. Mesela 1993 yılında ilk akıllı telefonu Apple yaptı ve dokunmatik kalem ile ekrana yazı yazılabiliyordu. Günümüzde Samsung Note telefonların öve öve bitiremediği şu kalemle ekrana yazı yazma olayını adamlar 1993 yılında yapmış zaten. Telefonun adı da Apple Newton'dur. İnternetten araştırabilirsiniz. Bunları bilin arkadaşlar. Önemli şeyler bunlar. Gerçekleri bilmek gerek.

Bilişime olan ilgim sayesinde önceden de çokça araştırdığım Apple markası ve çok önceden de idol olarak gördüğüm Steve Jobs'u, bu filmi izledikten sonra daha çok sevdim diyebilirim. Steve Jobs'un olaylara bakış açısı, yaratıcılığı, her zaman yenilikçi ve farklı olma isteği, her koşulda mükemmelliyete ve estetiğe önem vermesi, kullanıcıyı düşünme odaklı ürün geliştirme isteği gibi belli başlı prensiplere sahip olması Jobs'un beni en çok etkileyen taraflarıydı diyebilirim. Hiç şüphesiz ki bu saydıklarım, Apple'ın günümüzdeki en büyük teknoloji şirketi olmasındaki temel sebeplerden birkaçıdır.

Yazının başlarında bir yerlerde bu film için "Steve Jobs'un hayatı anlatılıyor." demiştim ama tam olarak öyle değil aslında. Evet hayatı anlatılıyor ama daha çok Steve Jobs'un Apple firmasını ilk kurduğu günden itibaren, hayatını kaybene kadar, gerçek hayatta yaşadığı zorluklar, yaptığı çalışmalar, hem iyi hem de kötü olabilecek, belli başlı önemli olaylardan bahsediliyor. Kısacası, Steve Jobs'un şirketi kurduğu andan itibaren, şirketin başında olduğu süre içerisinde başından geçen belli başlı "kırılma noktası" denebilecek olaylara değinilmiş. Filmin en acıklı olan tarafı da Steve Jobs'un babasının garajında kurduğu şirketten kovulması oluyor. Düşünsenize, şirkete ortak olarak aldığınız ve çok güvendiğiniz kişinin, sizi kendi şirketinizden kovması kadar berbat bir durum olamaz sanırım. Apple belli bir süre Steve Jobs olmadan ayakta kalmaya çalışsa da başındakiler bunu beceremedi ve Steve Jobs şirketin başına tekrar geçerek, ona ihanet edenlerin işine son veriyor. Bunun nasıl olduğunu filmi izleyince görürsünüz zaten. Ondan sonrasında ise Apple şirketinin önlenemez yükselişi günümüze kadar ulaşıyor.

Bu filmi izledikten sonra birkez daha anladım ki Steve Jobs gerçekten de harika ve çok zeki bir insan. Tam dibi çöktüğünüz sırada her şeyi yeniden kazanmak öyle herkesin becerebileceği türden bir şey değil elbette. Ayrıca günümüz yarattığı "Apple marka" algısı ile ne kadar önemli bir lider olduğunu görebiliyoruz.

Kendi alanımla ilgili bir film olmasından dolayı mıdır bilemiyorum ama belgesel tadındaki bu filmi ben çok beğendim. Konudan az çok bahsettim. Şayet ilginizi çekmediyse sıkılabilirsiniz ama daha önceden de dediğim gibi bilişim konularına veya Apple markasına olan bir ilginiz var ise eğer, kesinlikle sizi etkileyecek bir film olacaktır diye düşünüyorum.


Başrol Oyuncusu İle İlgili İlginç Bir Detay
Film ile ilgili çok ilginç bir detay ise,filmde Steve Jobs'u canlandıran Ashton Kutcher isimli genç oyuncu oynayacağı Steve Jobs rolüne hazırlanırken, Steve Jobs'un gerçek hayatta uyguladığı meyve diyeti yüzünden pankreasında oluşan sorunlar nedeniyle çekimler başlamadan bir kaç gün önce hastaneye kaldırılmış. Bunun üzerine Ashton Kutcher, Steve Jobs ile bağının zamanla çoğaldığını belirtip “Steve Jobs hayatını kaybettiğinde garip, duygusal bir tepki verdim ve ne olduğunu bilmiyordum. Kendime 'niye bu kadar etkilendim acaba?' diye sorduğumda bu adamın hayatımı nasıl etkilediğini fark ettim ve onun hakkında bulabildiğim her yerden öğrenebildiğim kadar şey öğrenmeye çalıştım.” diyor.

Film İle İlgili İzleyici Yorumları :


@yuzbasiyulaf :
Jobs ile bağının zamanla çoğaldığını belirtip “Steve Jobs hayatını kaybettiğinde garip, duygusal bir tepki verdim ve ne olduğunu bilmiyordum. Kendime 'niye bu kadar etkilendim acaba?' diye sorduğumda bu adamın hayatımı nasıl etkilediğini fark ettim ve onun hakkında bulabildiğim her yerden öğrenebildiğim kadar şey öğrenmeye çalıştım.” diyor.

@by Fundalina Jolie :
Modern zamanların unutulmaz kahramanı Steve Jobs’ın etkileyici yaşam öyküsü, prömiyerini bu yıl Sundance Film Festivali’nde yapmış ve beğenilmemişti. Jobs’ın hayatının 1971 – 2000 yıllarını kapsayan film; gençlik yıllarından, hayallerinden, hayallerine kavuşmasından ve her şeyin bittiğini düşündüğü anlarda bile yılmadan yoluna devam etmesini ve hep daha iyisini yapma çabasını konu alıyor.

@mertercan :
"DAKTİLONUZU TELEVİZYONUNUZLA BİRLEŞTİRDİĞİNİZİ HAYAL EDİN.." azim.. bir insan azimli olmak istedikten sonra tüm dünyayı değiştirebilir. ki değiştirenler var. Steve Jobs bunun en iyi örneklerinden. tabii filmi izlemeden nasıl bir insan olduğunu bilmiyordum ama filmde gayet güzel bir şekilde lanse edilmiş. öncelikle çok hırslı bir adammış. öyle hırslı ki, kendi çizdiği yolda önüne çıkan her engeli yok sayan bir adam. aynı zamanda inanılmaz zeki ve kendince takıntıları olan bir adam. ayakkabı giymeyi sevmemesi ve arabasını engelli yerine park etmesi gibi.. biyografi filmlerini genelde tercih etmem ama sıkılmadım. gayet iyiydi her şey. fakat bu türü sevmeyenler veya da ilk kez izleyecek olanlar sıkılabilirler. dünya devi Apple'ın nasıl kurulduğunu ve Steve Jobs'ın ne kadar enteresan bir dahi olduğunu öğrenmek için izleyin derim ben. 6.4

@ecenaz9071 :
Samsung s5 alıcaktım bu filmi izledikten sonra iphone 6 yı beklemeye karar verdim.

Jobs Filmi Türkçe Fragmanı 



steve jobs, jobs filmi, apple filmi, bilişim konulu film, nasıl bir film, izleyici yorumları, film eleştirisi

Kategori: , ,

0 yorum