Forever Dizisi Hakkında Görüşler, Konusu Ve Dizi Eleştirisi

10:58 | 0 yorum

Televizyon dünyasına 2014 yılında giriş yapmasına rağmen büyük bir seyirci kitlesi oluşturan "Forever" dizisinin başrollerinde  Ioan Gruffud ve Alana De La Garza oynamaktadır.Diziyi basit;  fantastik,bilim-kurgu,polisiye gibi kalıplarla açıklamak mümkün değil.Çünkü içinde bir çok özellik barındıran bir dizi.Gelin bu karmaşık dizi birlikte çözmeye çalışalım.




Henry Morgan(Ioan Gruffud) Amerika'nın en iyi adli tıp doktorlarından biridir hatta en iyisidir.Çünkü 200 yıl boyunca ölümle uğraşmıştır.Evet 200 yıl !!Henry günümüzden 200 yıl önce bilinmedik bir sebebten kendi deyimiyle bu "ölümsüzlük laneti" ona bulaşmıştır.Dizinin en farklı yönlerinden biri de budur.Çünkü yıllarca biz ölümsüzlük kavramını dizilerde-filmlerde tanrılarda yada süper kahramanlarda görmüştük.Ama bu sefer karşımızda sıradan biri olan Henry var.Bu olayı gelin Henry'nin ağzından dinleyelim:
"Adım Henry Morgan. Hikayem oldukça uzun. Kulağa biraz mantıksız gelebilir. Hatta muhtemelen bana inanmayacaksınız. Ama yine de size anlatacağım çünkü her şeyden önce çok, gerçekten çok zamanım var. Çok dolu bir hayat yaşadım, deli gibi aşık oldum. Kalbim kırıldı. Savaşlara katıldım, görmem gerekenden çok daha fazla ölüm gördüm. Uzun hayatım boyunca birçok son yaşadım ama yalnızca bir başlangıcım oldu…"


200 yıldır bu laneti kırabilmek için 1000'lerce kez ölümleri incelemiştir ama bir şey bulamamıştır.Hala da bulmaya çalışmaktadır.Uzun bir ömür yaşamasından dolayı birçok olayı Sherlock vari  çözümlerle çözebilmektedir.Bu yüzden dizide Sherlock'tan esintiler hissedilebiliyor.(ki bu benim gibi Sherlock hayranları için güzel bir şey)


Dizinin ilk bölümlerinde karşımıza komiser Jo Martinez(Alana De La Garza) çıkar.Ve bu noktada dizinin polisiye bölümü devreye girer.Henry yılların birikimiyle polislere yardım etmeye başlar.Birçok davada bulduğu çözümlerle polisleri hatta bizleri bile şaşırtır.



Dizinin en güzel yerlerinden biri de "Flashbackler".Henry'nin 200 yıllık hayatından kesitler sunulur burda.Yaşadığı aşklar,ölümler,aile hayatı... Dizinin diğer güzel yanlarından biri de dizi sadece güzel olay örgüsüyle değil verdiği mesajlarla da öne çıkıyor.Bu noktada Henry olaya dahil oluyo ve edebiyatçılara taş çıkaracak sözlerle bizi mest ediyor.İşte Henry en güzel sözlerinden bir örnek:

"Bütün hayatımı insan vucudu üzerinde çalışarak geçirdim.Ve şunu bilimsel bir kesinlikle söyleyebilirim ki;bizi hayatta tutan şey, kandan ve oksijenden daha önemli, hatta aşktan bile; umuttur."

Diziyi izlemenizi şiddetle tavsiye ederim.Hele ki Sherlock'un uzun bir süre bölüm yayınlamamasından sonra ilaç gibi geldi bu dizi.

Yorumlarınızı ve eleştirilerinizi bekliyorum :)



Kategori: , , , , ,

0 yorum