Fringe Dizisindeki Gizli Sembollerin Anlamları Nelerdir?

16:39 | 0 yorum


Sitemizde sürekli paylaşımda bulunduğumuz ve ''izlenmesi için'' önerilerde bulunduğumuz onlarca diziden biri de pek tabi Fringe idi. Oldukça fazla takipçisi olan ve neredeyse her listemizde yerini alan Fringe, artık benim içinde izlenmesi gereken dizilerin arasına girmişti ve sonunda planlamamı yaparak diziyi izlemeye başladım. Henüz ilk bölümden itibaren beni saran ve sürekli yeni bölümle birlikte yeni heyecanlara olanak sağlayan dizi, özellikle Peter'ın sırları ve bitmek bilmeyen büyük bir teknoloji ile beni daha da meraklandırıyor diyebilirim.. :) Her gün 1-2 bölüm izlemeye çalışıyorum ve şu an için ilk sezonun yaklaşık 10 bölümünü tamamladığımı belirtebilirim. Kesinlikle de zamanıma değdiğini düşünüyorum.

Diziye başlar başlamaz, bölüm aralarında (reklam araları da olabilir) belli başlı sembollerin ''kısa süreli'' görünüp kaybolduğunu fark ettim. Daha 2. bölümü bitirdim ki, ''yok abi olmayacak böyle, bunları tek tek araştırmalıyım'' dedim ve Google'ye diziyi araştırmak yerine; direk gördüğüm ifadeleri yazarak bir şeyler yakalamak istedim. Araştırmayı da seven biri olarak, birbirinden ilginç ifadelere rastladım kii bunları mutlaka Fringe severlerle paylaşmalıyım dedim kendi kendime ve şu an bu yazıyı da yazıyorum gördüğünüz gibi. Öncelikle şunu söylemeliyim ki, dizideki her sembolün farklı bir anlamı bulunuyor ve bunlar ''sanıyorum ki'' sezonlar ilerledikçe ve final yaklaştıkça belli başlı önemli konuların açığa çıkmasında bizlere ışık tutacak. Bir nevi puzzle'ın parçaları gibi de düşünebiliriz pek tabi ve bunu düşünmek bile insanı şimdiden heyecanlandırıyor doğrusu.

Sanırım biraz fazla konuştum ancak dizinin ve araştırmalarımın heyecanıyla, bu durumumu mazur görün lütfen efenim :) Neyse tek tek sembollerimizin incelemesine geçiyorum.


1. El (Hand)

İlk olarak gözüme çarpan ve sürekli takip etmeye başladığım semboldür kendisi. O yüzden de sıralamama ondan başlıyorum. Bu sembolü belki de diziyi izlerken onlarca kez gördünüz ancak eğer dikkat etmediyseniz kii bir çoğunuzun çok dikkatle baktığını düşünmüyorum (dizinin heyecanından); ekranda gözüken elde 5 yerine 6 parmak bulunmakta. Serçe parmağın yanında fazladan 1 parmak gözükmekte ve gayette farklılık oluşturmakta. Bu durum ilk insanlara dayanmakta ki, bildiğiniz üzere ilk insanların fosillerinden ortaya çıkan bir gerçeğe göre; o zaman insanların 6 parmağı bulunmaktaydı ve halen günümüzde bunun örneklerine rastlama durumumuz söz konusudur. Bilimsel açıdan oldukça önemli bir kavram ve dizideki yeri de pek tabi buradan gelmektedir.


2. Elma (Apple)

İkinci olarak gözüme çarpan ve her fark ettiğimde özellikle elmanın çekirdeklerinin olması gereken yerde 2 insan embriyosunun olduğunu gözlemlediğim semboldür kendileri. Karşılıklı 2 embriyo bulunmakta ve bunun anlamı da Fringe'nin zaten temelini oluşturan ''paralel evrenler ve her insanın çift yaratılma'' durumuna dair bir semboldür. Dizi için oldukça önemli bir yeri olduğu da aşikardır.


3. Kurbağa (Frog)

Dikkatli baktığımız zaman, kurbağanın sırtında Yunan alfabesinin 21. harfini görmekteyiz. Gerçi dikkatli baksakta bunu anlamamız mümkün değildi ancak araştırdıkça bir şeyleri bulmak mümkün pek tabi :) ''Phi'' diye latinceye çevrilir ve Fi diye de okunur, yani öyleymiş. Matematikten aşina olduğumuz Pi (π) sayısı farklıdır. Fi'nin karşılığı 1.6180339887... sayısına yakındır. Bildiğiniz üzere Pi sayısı ise 3,14... şeklindedir. Fibonacci'nin altın oranında Fi'nin önemi büyüktür. Yine doğada bu sayıya örnek olacak işaretler vardır. En büyük örnek ise Mısır'daki Keops Piramitlerindedir. Dizide bu sayı daha ilk bölümden yer almıştır. Ve ilerleyen bölümlerde de devamlılığını sürdürmüştür.


4. Denizaltı (Seahorse)

Denizaltı sembolü, ilk fark edildiğinde anlamsız gelmiş olsa da; dikkatli bakıldığında sembolun tam orta kısmında dikdörtgen içinde bir simge göze çarpmaktadır. Tam adı Fibonacci dizisinin sembolize hali olan spiraldir ve bu sembolde de Fibonacci spirali bulunmaktadır. Ayrıca bu spiral “altın oran”ın resimli bir sembolü şeklinde. Fringe’in son bölümünde denizatı sembolü Bishop ailesi ile ilişkilendirildi.


5. Yaprak (Leaf)

Yaprağa yine diğer semboller gibi dikkatlice baktığınızda, tam ortasında bir üçgen görmeniz mümkündür. Bu üçgene ilk bakışta ''illüminati burada da karşıma çıktı lan!'' diyerek tepki verebilir ve her şeyi oraya yorabilirsiniz ancak pek tabi ki bu durum oldukça farklıdır. Beynimizde 4 çeşit dalga oluşmaktadır ve bunlar sırasıyla; Alfa, Beta, Gama ve Delta'dır. Delta'nın işaretini 'Δ' yaprağın tam ortasında görmeniz mümkündür.


6. Çiçek (Flower)

Çiçek sembolünde ilk fark edilen şey yapraklarındaki farklılık. Bir yusufçuğun kanadı yapraklardan birininin yerini almış. Aslında bundan başka dikkatle baktığınızda 2 tane daha deri kaplı yaprak görüceksiniz. Toplamda 3 kanat olan bu yapraklar aslında bir yusufçuğun kanadının evrimini temsil ediyor. Bunun dışında çiçeğin merkezindeki polenlere ortadan bir çizgi çizdiğimizde, 2 tarafında ne kadar simetrik olduğunu görüceksinizdir. Bu da Fibonacci diziliminin doğadaki kusursuz örneklerinden biri.


7. Duman (Smoke) 

Son olarak da dizi başlamadan önce yapılan tanıtımlarda sıkça geçen bir sembolden, yani dumandan bahsedelim. Bir dumanın içinde gizlenmiş bir insan yüzünün yandan profilini bu sembolle görebilirsiniz. Ancak bana kalırsa bu Olivia Dunham. Büyük ihtimal dizide Olivia’nın sahip olduğu özellikleriyle ilgili. (Spoiler: Hatta diziyi izleyenler bilir; pararel evrenler arası geçişi de ne kadar rahat yapabildiğini.)

Dizi ilerledikçe daha birçok kodlamanın da bu semboller arasına sıkıştırıldığını ve verilmek istenen mesajların sadece bu sembollerle takılıp kalmadığını da ayrıca belirtmek isterim. İlerleyen günlerde o kodlara ve daha bir çok dizinin ''sırlarına'' TipAdam aile olarak yakından şahit olacaksınız.


Lütfen takipte kalın değerli dostlar...

Kategori: ,

0 yorum